„Alternatywne formy oświaty w Hiszpanii na przykładzie Madrytu”

W dniach 22-27.04.2024 czterdziestoosobowa grupa nauczycieli szkół alternatywnych z całej Polski uczestniczyła w projekcie pt: „Alternatywne formy oświaty w Hiszpanii na przykładzie Madrytu”. W czasie 5 dniowego pobytu odwiedziliśmy szkoły: Steinera, Waldorfa, Freineta i Montessori, zapoznaliśmy się z hiszpańskim systemem oświaty, który posiada bogatą ofertę szkół alternatywnych różnego typu, dzieliliśmy się doświadczeniem, prowadziliśmy rozmowy i ubogacaliśmy wzajemnie swoją pracą. Szczególne wrażenia na uczestnikach zrobiła praca z technikami eurytmii w szkole waldorfskiej. W czasie wolnym odkrywaliśmy uroki Madrytu i okolic, a także Toledo. W roku 2025 nauczyciele szkół z innowacyjnymi metodami kształcenia wybierają się z nami do Norwegii, już teraz serdecznie zapraszamy.
Członkowie Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki FREINET pod opieką przewodniczącej Kazimiery Piwko poznali doświadczenia szkoły freintetowskiej w Finlandii. Dzięki wieloletnim kontaktom...
Na początku lipca młodzież z gimnazjum skierniewickiego, dzięki wsparciu finansowemu Miasta oraz pomocy programowo-organizacyjnej UEF zrealizowała program językowy. Program ten...