Wizyta w portugalskim ośrodku dla osób z autyzmem zrobiła spore wrażenie. System opieki nad osobami dorosłymi z głębokim upośledzeniem umysłowym i pomoc w szkole uczniom z upośledzeniem intelektualnym w klasach integracyjnych były inspirujące dla nauczycieli z polskich szkół specjalnych. Wizyty w ośrodkach, które przysposabiają niepełnosprawnych intelektualnie do pracy pokazały praktyczne rozwiązania problemów, z którymi boryka się cały świat.
Czytaj również
Wielokulturowość w systemie oświaty
Czy czeka nas fala imigrantów? Jeśli tak, to oświata będzie musiała się zmierzyć z wielokulturowością na każdej lekcji. Jak sobie...
3 systemy oświaty w jednym księstwie
Księstwo Andora pokazało nauczycielom z Polski jak funkcjonują równolegle trzy systemy oświaty: hiszpański, andorski i francuski. Każdy system ma swoje...
Niepełnosprawni Szwajcarzy na Pomorzu
Na zaproszenie UEF do Polski z tygodniową wizytą przyjechała grupa osób niepełnosprawnych z opiekunami. Głównym punktem programu była rewizyta w...