„Alternatywne formy oświaty w Hiszpanii na przykładzie Madrytu”

W dniach 22-27.04.2024 czterdziestoosobowa grupa nauczycieli szkół alternatywnych z całej Polski uczestniczyła w projekcie pt: „Alternatywne formy oświaty w Hiszpanii na przykładzie Madrytu”. W czasie 5 dniowego pobytu odwiedziliśmy szkoły: Steinera, Waldorfa, Freineta i Montessori, zapoznaliśmy się z hiszpańskim systemem oświaty, który posiada bogatą ofertę szkół alternatywnych różnego typu, dzieliliśmy się doświadczeniem, prowadziliśmy rozmowy i ubogacaliśmy wzajemnie swoją pracą. Szczególne wrażenia na uczestnikach zrobiła praca z technikami eurytmii w szkole waldorfskiej. W czasie wolnym odkrywaliśmy uroki Madrytu i okolic, a także Toledo. W roku 2025 nauczyciele szkół z innowacyjnymi metodami kształcenia wybierają się z nami do Norwegii, już teraz serdecznie zapraszamy.
W Salzburgu o Mozarcie, na Grossglocknerstrasse o ekologii, w Wencji o architekturze, w Monachium o historii i sporcie, w Wiedniu...
Wykłady dotyczące nauczania w szkołach alternatywnych. Wizytacja szkół i przedszkoli, prezentacja odwiedzanych placówek. Wymiana poglądów i doświadczeń z dyrektorami odwiedzanych placówek, spotkania...
Do końca listopada młodzież licealna z Łodzi, Skierwniec i Lublina oraz Mołdawii i Szwajcarii bierze udział w międzykulturowych warsztatach. Warsztaty...